Kwaliteit

Er bestaat helaas nog geen keurmerk voor bureaus voor mantelzorgondersteuning. MarthaZorg streeft er echter dagelijks naar haar cliënten de beste mantelzorgondersteuning  te bieden, dienstbaar, liefdevol en integer.

Hoe garanderen wij de hoogstaande kwaliteit die we beloven?

Afspraken:

  1. Iedere zorgrelatie start met een gratis, vrijblijvend intakegeprek. U krijgt achteraf een verslag van dit gesprek, dat u zelf nog kunt corrigeren en aanvullen.
  2. Tijdens de intake leggen we uit hoe wij tijdens de zorgverlening met u communiceren over de zorg. U kunt kiezen uit verschillende vormen.
  3. Wij werken niet met zorgcontracten of –abonnementen. We bieden mantelzorgondersteuning voor minimaal 2 uur per week. De ondersteuning kan ieder moment worden gestopt.
  4. Kiest u voor onze mantelzorgondersteuning, dan stellen we een overeenkomst op waarin alle zorgafspraken op een rij staan. Bij deze overeenkomst horen ook de algemene voorwaarden.
  5. We hebben een klachtenregeling.

Personeel:

  1. We werken alleen met betaald personeel.
  2. Al onze medewerkers beschikken over een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  3. Het merendeel van de medewerkers heeft een zorgachtergrond.
  4. Onze medewerkers krijgen regelmatig bijscholing.
  5. Cliënten hebben zo veel mogelijk dezelfde mantelzorgondersteuner(s). Bij ziekte en vakantie van ons personeel zoeken we altijd naar vervanging.

Zorgverlening:

  1. We bieden 365 dagen per jaar, 24 uur per dag mantelzorgondersteuning, dus ook tijdens de weekenden en feestdagen.
  2. In onze algemene voorwaarden staan strikte afspraken rondom privacy.
  3. Ons bedrijf heeft een aansprakelijkheidsverzekering, evenals onze medewerkers.
  4. MarthaZorg is voor klanten 24 uur per dag bereikbaar, dus ook bij calamiteiten.